2.3.07

old bazar

la setmana ha transcorregut sense més incidències.

el dilluns em vaig posar en contacte amb escaladors macedonis per veure si hi havia algun boulder o alguna cosa que se li assemblés a skopje. molt amables em van dir que si, que hi havia un boulder i que si volia anar-hi doncs que era el benvingut. hi vaig anar amb un dels irlandesos i la veritat es que pintava molt bé. hi havia però un problema, no tenien peus de gat per deixar-nos i no en venen a macedonia. el que vol comprar-ne ha d'anar a bulgaria o grècia. vaya tela! quina llastima perque semblava guai el boulder aquest. a més els findes obren un rocòdrom.

dimecres al migdia vam estar passejant pel bazar turc. tot i que ja hi havia passat per alla la veritat és que va ser molt ràpid i no em va donar temps a fixar-me el primer cop. aquest cop vaig tenir temps d'observar les paradetes i la gent. es nota que està a la part pobra de la ciutat: el color de la pell de la gent canvia considerablement i tots tenen pinta de ser gitanos (rhoma, com els anomenen aqui), turcs o albanesos. vam parar a dinar en un lloc força nou i vam menjar el gulash (que es veu que es un plat típic musulmà i que es cuina sobretot per les celebracions familiars). el tio es va enrotllar un munt i ens va convidar als cafes. molt amable! després vam seguir passejant i vam anar al mercat del barri. son moltes paredetes de color verd amb uns passadissos super estrets on hi pots trobar de tot. cada parada està especialitzada en algo: ferreteria mini, joguines, bambes, mitjons, etc. i molen les de menjar, que desprenen una "colorositat" brutal. es una zona plagada de mesquites amb els seus "minaretes". li dona un toc pròxim-orient al barri. i es veu que es pot entrar a les mesquites sense problemes.





al vespre cine al centre cultural francès (quina llastima que hi hagi tant poca gent, perque val un munt la pena!

ahir dijous va estar força bé perquè vaig anar a sopar amb una dona macedonia que vaig coneixer a paris. es veu que treballa pel banc mundial i pel govern i la veritat és que es molt bona dona. es va posar supercontenta quan li vaig dir que anava a fer unes pràctiques a macedonia i ahir em va tractar com un rei: em va dur amb cotxe a un restaurant de cuina macedonia (bé, de fet era el tercer que em portava perquè els dos primers eren plens). dins el cotxe al principi no les tenia totes perque el trànsit de la ciutat és molt caòtic i la gent respecta poques senyals de trànsit. pero al veure que estava tranquila, i que inclus parlava pel mobil conduint vaig pensar que no em podria passar res! jeje el sopar va consistir en una amanida tot degustant un txupito d'un licor extrafort que ara no recordo com se diu. el segon plat era carn en una cassola barrejada amb formatge fos. tot molt i molt bo. i de postres una especie de pastis estil musulmà (super dolç i fet amb atmelles) i un pastisset que a paris l'anomenen macarrò. em va fer gracia veure que tambe es típic aqui a macedonia això! i res, que la dona va pagar el sopar i em va dir que mentres estigues a macedonia que no pagaria res jo. iupi! jeje

i avui marxo cap a sofia (decisió d'ultimissima hora). dic marxo perquè els anglesos es queden aqui a skopje. es van rajar d'anar a albania i al final s'han rajat de tot i es queden a skopje (que jo ja la tinc més que vista). pitjor per ells. haviem de llogar un cotxe i viatjar per macedonia pero com que nomes fa un any que tinc el carnet doncs no puc llogar-lo. i els altres no tenen el carnet. el viatge es amb bus i espero que les carreteres siguin millors que les de la setmana passada. ja us explicaré!

tinc fotos del bazar turc pero com que les piles de la camera s'estan carregant doncs ja us les penjaré quan torni de sofia!

que tingueu tots un bon cap de setmana!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

quin rodamón estas fet! si has de portar un puzzle de cada lloc on has estat i repartir una peça entre tots acabaria europa tota barrejada jejeje.
Ale, un peto! i records als q es queden o marxen, encara no ho se...

Unknown ha dit...

hola marti! siii, europa es un mosaic tan variat! cada racó és unic! au, un petó també per tu!