6.2.07

bazar turc



Aquest matí he decidit prendre una altra ruta per anar a treballar. Enlloc d'enfilar l'avinguda on visc amunt he prefereit donar el tomb a l'illa i agafar el carrer que més o menys circula paral·lel. Excepte un moment d'indecisió on he fet un amago d'equivocar-me de carrer he arribat sa i estalvi a l'oficina. Jo que em pensava que el trànsit de roma era un caos... aquí és pitjor! ningú para als passos de zebra i la gent en general, pel que he vist, condueix fatal. així doncs s'ha d'anar amb molt de compte en creuar els carres perquè com que el terra no està gaire pintat no saps massa bé per on et vindran els cotxes/autobusos. tot un repte creuar el carrer! a més a més el semàfor verd per vianants dura molt poquet. això t'obliga, quasi sempre, a creuar en vermell! doncs bé, un cop a l'oficina m'he instal·lat a la meva taula i acte seguit en Elya m'ha preparat un nescafé d'aquells 3 en 1 que tant els agrada. Al cap d'una bona estona (ja ben bé la 1) han arribat en Turker i en Yosouf (crec que ho escric bé, que per si no ho sabeu és el fundador de la fundació). Avui hem tingut l'oprtunitat de parlar més estona tots 4 plegats. En Yosouf desborda energia per totes bandes. Es, com deia en Elya, a "warm blooded person"! Parla anglès perfectament i és super super simpàtic. Treballa per l'Agència de Reconstrucció Europea (una de les seves seus és a Skopje) i a més a més és investigador. Hem estat parlant de mi, del que havia fet, del que volia fer en un futur i del que faria aquí a Analytica. També hem parlat de la siesta, jaja. que estàn d'acord amb mi que 20 minuts al dia és saludable! no els he dit que aqui ballavem tot el dia la conga perquè crec que no hagués colat! aquest home és una pasada: el seu optimisme i la seva energia s'encomanen!! tambe m'ha dit que aprofiti la meva estada aquí per viatjar i que ja fariem coses junts. I que aprofiti perque els bitllets de bus son molt barats! Inclus m'ha dit que es poden organitzar viatges en taxi ja que surt tirat de preu. Així ho faré, li he dit!!! jaja
Amb la dosi extra d'energia que m'ha donat, he marxat a dinar amb en Elya. M'ha portat al basar turc, que de fet vé a ser la part històrica de la ciutat. Com que no portava la camera us poso una foto que he trobat a internet perquè de moment us en feu a la idea.



és la part historica i, es nota, la part pobre de la ciutat. com tota ciutat atravessada per un riu, històricament sempre hi ha un cantó ric i un cantó pobre. aquesta és la part habitada majoritariament per albanesos i turcs. es veu que antigament, al temps de l'imperi bizanti, també i havia jueus però que un cop l'imperia se'n va anar els jueus van fugir cap a altres zones d'europa de l'est. de fet son tot de carres peatonals plens de botiguetes de tot i més. no he tingut massa temps per fixar-m'hi però. tot i que també està una mica destartal·lat es nota que hi ha l'esforç de conservar-ho. a més a més es veu que no es poden modificar les façanes, ni es poden construir edificis moderns. i, com a la plaça de la constitució de vila, també hi ha un pla per pintar les façanes de colors. també hi ha uns antics banys turcs transformats en museu nacional. es respirava ambient de mercat, i estava a petar de gent! com que hi havia gana caminavem a paso ligero, i no m'he pogut fixar gaire bé amb les coses. hem dinat un donner kebab d'aqui (segueixo pensant que els del kebab de vila son els millors que he probat mai de moment!) acompanyat de iogurt natural líquid, que es veu que és típic de turquia. com que teniem més gana ens hem partit un altre kebab d'aquests. al final hem begut tè turc. i tot ens ha costat 4 euros i mig! per flipar! he flipat encara més quan l'Elya s'ha trobat un amic seu turc que està estudiant a macedònia i li ha dit que a la seva classe hi
ha una noia espanyola... que caram estudia una espanyola a macedònia??!! jaja es veu que aquest noi li demanarà el telefon i que ja me'l passarà.
la gent d'aqui, casi sense volguer-ho, parla 4 o 5 llengues. en Elya, per exemple, té com a llengüa materna el turc, parla el macedoni, l'albanès i el serbo-croata. i l'anglès qui més qui menys el parla. per flipar i per treure's el barret!!
al cap d'una estona hem decidit tornar cap a l'oficina per un altre cantó. la tarda ha passat sense més i un cop s'han fet les 4 he anat cap a casa a buscar la camèra i he sortit a donar un tomb. el que passa és que m'he fotut per una zona que no era molt maca que diguem i no he fet cap foto. un cop era a casa i quan ja portava estona potinejant amb la camèra... RING! qui deu ser? obro i era un paio que em sembla que venia aspiradores. sort que parlava una mica d'anglès perquè si no no l'hagues entès ni papa. bueno, que res que no vull aspiradores però que gràcies de totes formes!
al cap d'una estona ha passat una manisfestació per aquí baix. no sé pas perquè protestaven pero eren bastants. i feien molt de soroll. és el que té viure al costat de la moncloa!
i demà tinc el dia lliure! es veu que porten els mobles nous a l'oficina i que pintaran les parets. iupi, aprofitaré per fer turisme!

ah, i el meu número de telèfon aquí és el 00389 71977353! si em voleu trucar ja ho sabeu!

foto del dia: posta de sol des del balcó de casa

1 comentari:

Anònim ha dit...

PETRUS!!!!!

Paiooooo, que tal per allà abaix!?
Ja viag que pels menjars no t'has de preocupar... Tot barato.

Fot-li una colleja a la espanyola aquesta de part meva, què collons hi fot allà? Vale que tu... Què hi fots allà una mica també, no? Però suposo que és més justificable... ;D

Vaia vaia, encara serà maco Skopje.

Que diu el Mihael? Bé?

Petons i abraçades paio! Records de tot quisqui!