4.2.07

primer diumenge



ahir a la tarda qun vaig arribar a casa vaig fer una petita siesta. com pot ser que tingui tanta son? i mira que al no entendre res del que diuen al teu voltant no s'haig de fer cap esforç mental extra! deu ser l'anglès.. jeje cap allà les 8 va venir el noi de la fundació i em va dir que, si hi estava d'acord, cap allà les 9 vindria amb els propietaris de l'apartament. aquest noi és supersimpàtic i super amable!! dit i fet, a em les 9 es van presentar els propietaris... sense el noi de la fundació. ups, que els dic jo ara? de fet parlaven anglès i es van instal·lar en dues cadires com si fossin a casa seva (que de fet.. era el cas!). la dona va posar bé les estovalles, va posar en un racó les bambes, que les tenia al mig del pas, va agafar la meva jaqueta i la va deixar sobre el sofà, etc etc. mmm, em feia sentir una mica incòmode. la dona crec que no parlava gaire l'anglès perquè només parlava macedoni (suposo) pero l'home si que va xerrar i em preguntava coses. quan ja feia 3 minuts (una mica llargs) que el de la fundació no arribava li vaig fotre un truc. aquest mes vodafone es forrarà amb mi..! i el paio va arribar en un plis. vam estar investigant els sorolls d'aigua que fa la calefacció (sembla que estigui en alta mar!) i l'home,que és enginyer mecànic de no sé què, va arribar a la conclusió que hi havia aigua a la canonada. i que ja pasaria a mirar-s'ho un dia d'aquest. el soroll no em molesta, és fins i tot relaxant a la nit! després em va ensenyar com funciona la rentadora (quin luju!) i un cop vaig haver pagat el lloguer es van despedir molt amablement i van pirar. i amb el de la fundació ens vam despedir fins avui. vaig sopar un plat combinat d'arròs i carn amb pastenaga i au, a dormir que ja torno a tenir son.
aquest matí he decidit anar a fer un vol pel passeig d'ahir pero arribar més lluny. dit i fet, amb un fred que fotia de la òstia (pel vent, perquè les temperatures no són tan baixes) he caminat ben bé 1 hora i mitja. el proper cop m'endinsaré dins el parc que hi ha al costat del riu. aqui a skopje els diumenges la gent fa el mateix que a tot arreu: passeja, corre, va amb bicicleta, s'asenta en un banc, etc. no es foten a tiros ni res com m'havia imaginat! jeje
arribat a un punt he decidit fer mitja volta i tornar cap a casa. he dinat i després de mirar la tele italiana una bona estona he decidit anar a donar un vol al centre comercial on vaig fer les compres ahir. estava a rebentar de gent comprant i fent el que fa la gent els diumenges en un centre comercial. guai que estigui obert per si mai m'aburreixo un diumenge a la tarda! he carregat la tarjeta del mòbil macedoni, he comprat un colador i un pela-patates i després de resignr-me a la idea de que aqui no existeix el pa de motlle (aquest pa de barra que venen és horrible!!) he tornat cap a casa. he vist que estava nevant, pero molt poquet. un cop al pis he parlat amb els de casa pel skype.

en efecte bou, la paraula que de moment defineix macedònia és destartal·lat! jeje

les fotos del dia:

- edifici que crec que és la seu de correus i de la companyia de telefons peò que sembla un porta-avions!



- monument situat al costat de la seu de gobern que suposo que conmemora vells temps gloriosos..