5.2.07

primer dia de feina



avui ha sigut el meu primer dia de feina! haig de reconeixer que estava un xic nerviós ja que per fi m'enfrontaria amb el que realment era el meu objectiu aqui a skopje, treballar durant un cert temps en un think tank i realitzar tasques de recerca, les quals aquest matí encara desconeixia. amb en turker, el noi de la fundació, haviem quedat a les 10 a l'oficina. ahir a la nit, després de sopar, vaig estar mirant la tv una estona. com que no feien res d ebo (tampoc és que tingui molts canals bons per triar, la veritat) em vaig atrevir a començar a llegir "el club de la lluita". pero com que no estava molt motivat vaig decidir anar a escoltar música al llit i a fer nones. tot just eren les 11! és un plaer llevar-se quan encara no ha sonat el despertador. a les 8 he obert els ulls. he estat fent el ronso per alla fins que al final m'he decidit anar a dutxar-me. aqui a skopje la policia, quan veu un cotxe en doble fila (almenys a l'avinguda on visc), engega una sirena estrident que avisa al conductor que o s'afanya o, suposo, caurà multa. si amb la primera sirena no apareix ningú n'entxufen una altra un pèl més estrident. si no aparegues cap conductor no sé pas què passaria perquè de moment no he vist cap poli arribar a la "tercera fase". i com que el mati de camions de reparto el carrer n'està plè us podeu imaginar quin guirigall!
després d'esmorzar i mirar les noticies de la tele italiana (quina llàstima que no s'engantxi la cnn o la bbc, seria una estampa perfecte de cosmopolita odiós! llavors només em faltaria el financial times i ja seria la òstia!) he marxat cap al centre. com que anava amb una mica de temps m'he assegut en un banc davant de l'oficina i me quedat mirant la gent i els cotxes que anaven amunt i avall. m'he quedat tant bocabadat que el noi de la fundació (en turker) es veu que m'ha vist des de la finestra i m'ha vingut a buscar pensant-se que no m'atrevia a pujar. un cop a dalt m'ha presentat en Elyasa, un paio que curra a la fundació. pel que he vist sembla que és el que fa més les tasques administratives. el paio es veu que ha estudiat enginyeria química a ankara, res a veure amb les ciències polítiques. molt simpàtic també!
un cop fetes les presentacions m'he instal·lat en el que serà el meu lloc de treball. tinc un portatil per mi. la meva missió serà la redacció d'un document d'unes 10 pàgines sobre la cooperació regional entre els països balcànics (en anglès, quina por!). de fet la idea de l'informe és la de promoure la cooperació entre països balcànics per tal que treballin junts a nivell polític, judicial, comercial, econòmic i d'infraestructures. de moment é stot molt nou per mi pero la idea em sembla força interessant. serà qüestió de fer recerca!
el meu horari sera de 10 a 4 cada dia, tot i que el tio m'ha repetit 40 cops que son flexibles i que si un dia no hi vull anar perquè vull anar a visitar algo o haig d efer no sé què doncs que no em preocupi. m'agrada aquesta flexibilitat! jeje
a les 4 he anat al centre cultural francès que us explicava l'altre dia. es petitó i és molt mono. de fet, a part de ser biblioteca, hemeroteca i dvdteca, també organitzen xerrades i projeccions de pel·licules. guai, una activitat més per no avorrir-me! aquesta setmana comença un cicle de no sé qui. suposo que hi aniré.
he tornat a casa tot passejant pel passeig de gràcia d'aqui (o parellada, com volgueu anomenar-la). avui, amb la calma, m'hi he fixat més que l'altre dia. de fet tot el carrer és nou i està ple de cafès super fashion (pero super super!!). botigues fashions n'hi ha menys, però també n'hi ha (p.ex. hugo boss). tant aquí com a la gran plaça que hi ha al final del carrer tot és nou i el mobiliari urbà està cuidadissim, cosa que li dona un aire més occidental. després he tornat txino-txano pel costat del porta-avions i per davant de la moncloa d'aqui fins a casa.
bona nit!!

foto del dia: muntanys nevades que es veuen des de la ciutat. desconec el nom encara!

3 comentaris:

sr. sike ha dit...

paio! t'estreno els comentaris!

Ens hauries de dir la direcció d'skype, ja sigui per aqui o per mail per si mai coincidim i vols passar el rato xerrant una miqueta!

No ens vam poder dir adéu, per això et dic ara que espero tot et vagi molt bé, que llegiré cada dia el què escrius (tens temps eh! quines cròniques més llargues jiji) i que eso, fot-li ganes!

Unknown ha dit...

gràcies butru!!!!! jeje la meva direcció de skype, crec, és petrussola. i demà us escric el meu telèfon!!

intentaré tenir això actualitzat perquè si no després s'acumula la cosa i un acaba no escribint res. gràcies per llegir-me fan incondicional! jeje

1 abraçada ben forta!

Anònim ha dit...

PETRUUUUUUUUS!!!!!

Que passa paio!? Avui el pare ha deixat anar la frase: "Jo de gran no sé si vull ser com el Pere o com tu...".
Fa dos dies que plego a les dues, i tu... En tus mundos, ju's.

Xaval, els Clap Your Hands Say Yeah tenen àlbum nou que ha o sortirà aquest any!

Apa, que a dos de deu tinc reunió de Raimons!

Siau petruuuuuus!!!!!