3.2.07

Diari des de Skopje

hola a tothom!! us escric des del meu super apartament de skopje!! jejeje de moment és meu perquè el paio amb el que compartiré pis no arriba fins el 12. com que no vull colapsar el blog amb les meves cròniques balcàniques he decidit crear un blog ad-hoc que s'anomena Diari des de Skopje (http://diaridesdeskopje.blogspot.com). intentaré mantenir-lo al dia i actualitzar-lo amb noves fotos, videos, etc!!

doncs res, que vaig arribar ahir superpuntual a l'aeroport de skopje. haurieu d'haver vist l'aeroport... una sola casa, una pista amb pru feines asfaltada, i crec que els vols diaris es poden comptar amb els dits de la mà. és molt bo perquè la porta per on surten els passatgers dona directament al carrer. allà m'estava esperant el taxista, que txapurrejava l'anglès. molt bo el paio i encara més bo el volkswagen passat destartal·lat que tenia. tot molt autèntic i la veritat es que, sense saber-ho, ja m'estava donant pistes del tipus de pais en el que acabava d'aterrar. agafem l'autopista i passem per un peatge. al pagar el paio obre la guantera i treu un fajo de billets (quan dic un fajo és un fajo!) n'agafa uns quants sense mirar casi i paga el "peatge". lo millor era la barrera que "barrava el pas", que de tant torta que estava casi tocava el terra. i mica en mica ens anavem acostant a la ciutat: pel camí el taxista anava dient coses com ara "veus aquelles muntanyes d'allà al fons? el 2001 bombes!". i jo.... ah vale, ves per on! jeje es veu que el 2001 va haver-hi enfrontaments entre l'exèrcit una guerrilla albanesa del nord que reclama l'independencia. com podeu veure tot molt pintoresc! mica en mica entrem a skopje i no es veu CAP industria. només edificis destartal·lats a l'estil antigua URSS. jo només flipava i flipava. al final passem per davant d'un edifici ple de banderes de macedonia i m'explica que allò és la seu del gobern. i jo pensant.. caram, que cutre per ser la moncloa d'aqui. llavors el tio es para i em diu que allà haviem quedat amb el de la fundació, que ja m'havia dit que m'estaria esperant a la ciutat. el paio apareix (és jove i molt simpàtic i amable) i creuem l'avinguda i em diu que el pis era allà. que??? que visc davant del gobern del pais?! que em dius ara? estic flipant. es com viure... davant de la moncloa?! doncs haurieu d'haver vist la meva cara a l'entrar pel portal i veure l'escala. crec que l'escala de mas catarro fa més goig que allò. al portal no hi ha clau i l'escala era vella, fosca i bruta. visc en un 4t pis (crec que es el 4t, encara no ho he comptat) i el pis la veritat és que està força bé. mon germà diu que es rollo "cuéntame" i una mica si la veritat. vet aqui el menjador:



té un menjador, una habitació, la cuina i un lavabo. lo unic que no em mola es que quan arribi l'altre un dels dos haurà de dormir al menjador i això és un rollo (hi ha un sofa llit). però bé, és el que hi ha tu! després de xerrar una estona per allà i deixar les coses el noi m'acompanya a canviar uns quants euros i m'ensenya primer l'oficina on treballaré. si vaig flipar amb l'escala de l'apartament quan vaig veure el portal i l'escala del bloc de pisos on hi ha l'oficina casi caic de cul. primer de tot el paio va estar uns bons 5 minuts per obrir la porta d'abaix perquè la clau no entrava bé. per riure! després al pujar cap a dalt us juro em pensava que estava a bellvitge. pero no, estava al centre de skopje. increïble! perquè la ciutat és així: vella i destartal·lada. fa gràcia veure que hi ha wireless a tota la ciutat però que en canvi l'espi no té res a envejar al centre de skopje. tinc la sensació que un dia va ser moderna (o s'hi va acostar) pero que ara s'ha quedat antiquada. hi ha racons moderns (alguns bars, algunes botigues, etc) pero en general sembla que el temps s'hagi aturat als anys 60. després de convidar a dinar una espècie de kebab al centre comercial em va acompanyar a casa. estava molt cansat i necesitava fer una siesta. a la tarda em va acompanyar a comprar i vaig començar a veure que aqui tot és molt barat. el super és igual o més modern que qualsevol super d'allà i s'hi pot trobar tot el que vulguis. vam tornar amb taxi ja que anavem més carregats que un burro i calculo que 1km de taxi ens va costar 1 euro. brutal! a la nit sopar a casa (els fogons son una merda, vaya putada) i després d'investigar com funciona la tele per satelit que tinc (tinc mil milions de canals, la majoria dels quals en italià, francès i arab) a dormir que tornava a necessitar un descans. el primer dia a skopje havia estat una mica shock perquè no m'imaginava que fos tant pobre això d'aqui. la ciutat me l'imaginaba una mica més moderna. pero és igual, les ganes de coneixer la ciutat i el pais son les mateixes. bonanit!!!
avui m'he llevat cap allà les 10.30 i he aprofitat el temps que tenia abans o vingués el noi (habiem quedat a la 1) per anar al parc que hi ha al costat de casa (darrere l'edifici del gobern) i passejar per la vora del riu Vardar. per allà la vora hi ha un super estadid e futbol on imagino que hi deu jugar el skopje fc! jeje ha sigut genial asseure's a la vora del riu en un banc i disfrutar de la tranquilitat del moment i observar la gent passejant amunt i avall, i pensar sobre tot i res a la vegada. des d'allà podia veure l'ambaixada americana (un super edifici que hi ha dalt d'una muntanya a l'altra banda del riu, des d'on segur que poden veure tota la ciutat), les restes d'una fortificació de l'imperi otomà, i poca cosa més.



a la 1 he anat al pis i he pogut comprobar amb mon germà que l'skype aquí també txuta. després m'ha vingut a buscar el noi i hem anat cap al centre comercial de la ciutat, on hem comprat un mapa de la ciutat, una petita guia de conversa en macedoni amb traduccions a l'anglès, hem dinat i hem anat a prendre un cafè. després ja sol he estat donant tombs per la parellada d'aqui i he descobert un centre cultural francès, que ja era tancat. dilluns aniré a preguntar si es poden llogar pelis o coses d'aquestes. he vist que hi ha un museu, que hi ha un mango (enorme per cert), i que hi ha un munt de cafès interessants. i caminant caminant se m'han fet les 5, hora que ja tot és tancat els dissabtes. com que ha començat a plovisquejar he decidit anar cap a casa (no és plan que m'acabi la ciutat el primer dia ja!!! jaja).

bueno nois, que sapigueu que des de skopje teniu un lector incondicional del blog. així que espero que el mantingueu ben actualitzat!!!!

1 abraçada ben forta a tots!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

i know well who this guy is, but i couldn`t understand what he has written for me:) i tried to translate the passage from Spanish to English but unfortunately it seems to be Catalan